Vzestupy a pády MLM firem aneb pád společnosti Modere
Informace o ukončení činnosti společnosti Modere otřásla v posledních dnech světem network marketingu. O tom, že někteří rozjeli "MLM porno" útok na lidi, kteří s Modere spolupracovali ve snaze je přetáhnout k sobě a někteří nešťastníci dostávali až 200 zpráv denně, psát nechci. Důvod proč tvořím tento web je snaha o kultivaci českého MLM světa, profesionální pohled na network marketing i boření mýtů. A tak jen zamyšlení k aktuální situaci.

Kromě výše zmíněných "loveckých" reakcí , jsem si všimla i dalších příspěvků, jejichž společným jmenovatelem je překvapení z toho, co se stalo. Firma Modere skutečně ukončila svou činnost ze dne na den. Je to velmi nepříjemná situace, kterou nikdo nechceme, a já soucítím se všemi, kteří do firmy Modere investovali svou důvěru, čas i energii.
Je to jistě překvapení pro všechny, kteří s firmou Modere nespolupracovali, a stejně tak pro všechny, kteří se nezajímají o vývoj trhu MLM společností obecně. Ovšem v době informační máme možnosti jak být v obraze. Jaké ty možnosti jsou a kde případně hledat varovné signály?
Jednoduchou, avšak šikovnou cestou pro všechny může být aplikace nebo webová stránka Business For Home (odkaz zde). Server porovnává výsledky světových network marketingových firem a můžete zde pozorovat vývoj stovek společností v rámci posledních let i poslední doby. Modere vykazoval pokles výkonnosti již delší dobu, což nikdy neznačí nic dobrého. V seznamu najdete i mnoho známých českých firem, takže tento web může být hodnotným zdrojem informací i pro náš trh.
Na stránce můžete najít i procenta, kolik jednotlivé firmy vyplácejí na provizích do sítě, jaký je celkový objem prodejů v rámci MLM společností nebo seznam nejvíce vydělávajících network marketerů na světě. A mnohé další.

Ani dokonalý produkt nezachrání firmu, jejiž vedení není správné. Modere mělo či má patenty na skvělé produkty s kolagenem, možná naprosto jedinečné v rámci světového trhu. Avšak produkt a byznys/strategie jsou dvě spojené nádoby, ale i dvě zcela odlišné věci, kdy skvělý produkt špatná obchodní a strategická rozhodnutí nezachrání. Naopak - pro prezentování důležitosti vize, plánu a strategie firmy - jistě si každý vybavíme případ, kdy skvělé obchodní kroky a strategie způsobily velký úspěch i průměrného či podprůměrného produktu.
Je dobré vědět a zajímat se o to, jak si vaše firma stojí. Vize firmy, plán, pevné základy, transparentnost kroků, které činí, zájem o síť, stabilita. Zde vidím i výhody spolupráce s českou firmou, kdy je člověku firma a interní informace tak nějak blíže, může osobně znát majitele a vedení firmy, může být v úzkém kontaktu s hlavními leadery v síti.
Jak vidíte celou tuto situaci vy?
Chcete se dozvědět více o profesionálním networkingu a spolupráci? Napište mi ✨
