Unavuje vás stálé hledání nových klientů? To v network marketingu není nutné...

16/01/2025

Najdete zákazníka, klienta. Prodáte mu svůj produkt nebo službu. On se znovu vrátí a znovu nakoupí a nebo také ne. A vy znovu hledáte dalšího zákazníka. Unavuje vás tenhle proces stálého hledání nových klientů? Víte, že při podnikání v network marketingu, když uděláte svou práci kvalitně a najdete klíčové lidi, tak stačí tento "rekruting" udělat pouze jednou? Jak je to možné?

Je to paradoxní, mnoho lidí si myslí, že je network marketing je o věčném nahánění lidí. Ale ono je tomu ve skutečnosti naopak. :-)

V běžném podnikání, řekněme, že jste například kouč, to je v dnešní době moderní. Pracujete s nějakým člověkem, ten si u vás koupí kurzy, jeden či více, nějakou dobu se od vás učí. Člověka to někam posune, ale pak se často cesty rozejdou, na nějakou dobu nebo i navždy. A pak přicházejí noví lidé a příběh se opakuje. Je to kolečko, kde člověk musí stále hledat nové klienty a je vlastně jedno, jestli prodáváte obrazy, kosmetiku nebo se věnujete osobnostnímu rozvoji. Tenhle proces hledání či přitahování nových klientů může být v čase unavující. 

I v síti máte uživatele a tam je příběh podobný. Ale síť uživatelů není to na čem stojí a leží profesionální network marketing. To důležité je mnohostranně výhodné obchodní partnerství. A z toho lidé, je-li vše správně uchopeno, neodchází. Ano, mnoho lidí odchází a může odcházet, ale teď se bavíme o klíčových lidech, vašich klíčových obchodních partnerech, kteří pochopí a naučí se tento obchodní model. 

Network marketingový vedoucí, leadeři chcete-li, jsou sami sobě zároveň i nejlepšími a nejvěrnějšími zákazníky, pokud je dodržen koncept stabilní sítě s aktivitou členů. Neodcházejí, protože protože v síti nacházejí týmovou spolupráci, smysl, osobní rozvoj, ale i živobytí, vydělávání peněz ve větší lehkosti a radosti a mají časovou svobodu. Vy své obchodní partnery posunete (uděláte práci jakou kouč v předchozím příkladu), předáte jim své zkušenosti, naučíte je být samostatnými jednotkami, oni pak udělají to samé, vedou další lidi touto vyšlapanou cestou k vlastnímu podnikání a sebepoznání a ti zase další. A vy můžete být stále tou podporou i pro jejich týmy, díky své delší a bohatší zkušenosti..

Ta energie, kterou vynaložíme nikdy nezmizí, neodchází, navždy se vrací a koluje díky síti. Čím více budou úspěšní lidé, kteří s námi přijdou do sítě, tím úspěšnější budeme i my. Z principu tohoto modelu není konkurence, ale naopak prostor pro spolupráci.

Já ze svého studia a zkušenosti z network marketingu doporučuju produktový model neboli fyzický produkt, produkt opakované spotřeby. Z dlouhodobého hlediska jsou takové sítě nejstabilnější, ale to už by bylo na další příběh a vyprávění. 


Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi