Typologie osobnosti - Citlivý typ
Ať už přemýšlíte o svém ideálním obchodním partnerovi, zákazníkovi nebo hledáte sami sebe a svůj styl, typologie osobností podle Ingrid Dach pro vás může být zajímavá. Dnes se podíváme na typ "C".

4 copy-typy D, A, C a H
Dynamické D: akční, rychlé, stručné, netrpělivé, efektivní
Autentické A: originální, zábavné, vtipné, nesnáší nudu, užívá si, že středem pozornosti, jde do všeho po hlavě.
Citlivé C: snové, jemné, emočně založené, trpělivé, potřebuje být v souladu s tím, co dělá, nacítit si to
Hloubavé H: logické, strukturované, pečlivé, s citem pro detail, potřebuje znát odpověď na všechny otázky.
Jaký je tedy typ C neboli "Citlivý"?
Slova tohoto typu jsou: Pomalu, podpora, důvěra, naladit se, soulad, s citem, svým tempem, upřímně
- Trpělivý, klidný, empatický, má pochopení, dokáže se nacítit na sebe i na ostatní
- Přátelský, pečující, upřímný, touží pomáhat
- Hodně prožívá emoce, rozhoduje se podle emocí a intuice
- Potřebuje dělat jen to, co je s ním v souladu, přesná pravidla a návody ho spíše stresují a necítí se v nich uvolněně
- Má nejraději menší komunitu, miluje sdílení a příběhy, ve větší skupině se snadno cítí zahlceně
- Miluje dlouhé příběhy, detailní popisy, emoce
- Při nakupování se řídí emocemi a intuicí, často se rozhoduje spontánně, nevyzpytatelně a na poslední chvíli
- Nesnáší chlad, neupřímnost, strohost, odtažitost
- Jeho pozornost si získáte příběhy, které jsou plné emocí, osobním sdílením, upřímným zájmem
Čím může profesionální network marketing oslovit typ C?
Týmová podpora, pomoc a spolupráce
Profesionální network marketing je více o naslouchání a reakci na potřeby než o samotném prodeji
Sdílení vlastního příběhu, vize či snu je častý důvod proč se lidé v network marketingu propojují a stávají se z nich obchodní partneři
Možnost splnit si své sny a zároveň pomoci plnit sny ostatním
Možnost společně tvořit s lidmi, kteří jsou na stejné vlně a mají podobné sny a vize
Podnikání s čistou hlavou, kde věci jako je vývoj, výroba, zaměstnanci, distribuce, web, právní záležitosti a další řeší váš partner - firma, se kterou spolupracujete
Časová svoboda, více času pro sebe, rodinu, záliby
Osobní rozvoj, osobnostní růst v komunitě stejně smýšlejících lidí
Možnost pomáhat ostatním vést bohatší, fyzicky i psychicky zdravější život
Zajištění na stáří
Příklad jak by mohl vypadat příspěvek o network marketingu na sociálních sítích, který má potenciál zaujmout typ C:
"Byla jsem velký introvert.", řekla mi žena, která dnes vystupuje a přednáší na pódiu před stovkami, možná i tisíci lidí. 😮
V první chvíli jsem vůbec nechápala a myslela si, že jen chce, aby se nováčci v podnikání necítili špatně. Vůbec tak nevypadala. Byla krásně oblečená, upravená, vypadala sebevědomě, jistě, dokonce vypadala, že si pozornost lidí užívá a na online setkání, kde jsme se poznaly, byla velmi profesionální a sebejistá. ⭐️
Vyprávěla mi, že i na prvních prezentacích, kde byla jen jako posluchač se necítila a nejraději by zalezla do skříňky v rohu, ke které si stoupla, aby byla neviditelná. Poléval ji studený pot. Ale zároveň měla touhu začít podnikat v network marketingu, cítila, že je to její cesta ke spokojenějšímu, časově i finančně svobodnějšímu života, po kterém vždy toužila. Zeptala jsem se, jak je možné, že prošla takovou změnou, nebojím se říci transformací. ⁉️
"Nebylo to hned, ale šla jsem krok za krokem, malé výstupy z komfortní zóny, které když se sečtou, udělají velkou proměnu. Život mě naučil, že ty největší změny začínají tam, kde přestaneme říkat nikdy. Protože tam se můžeme začít učit. Stát se profesionálem v network marketingu je proces, který vyžaduje čas, úsilí a vytrvalost. Je to cesta plná učení, zkušeností a osobního růstu. Každá profese vyžaduje čas na zvládnutí. Chcete být skvělou kadeřnicí, vynikajícím tenistou nebo třeba špičkovým řidičem autobusu?
Rychlost našeho růstu závisí na tom, kolik úsilí a energie investujeme do svého osobního rozvoje." 🧘
"Pokud uděláme každý den krok či dva správným směrem, zákonitě do své cílové destinace dojdeme." 🎯
Všechno je výhoda, pokud to tak chceme vidět a každý můžeme ze svého osobnostního typu udělat výhodu. Být extrovert totiž nemusí být v podnikání ideální. Naopak... Pokud extrovert komukoli řekne, že obchodní komunikace s lidmi je přirozená věc, tak si každý pomyslí: "Ano, možná, ale pro tebe! Já jsem úplně jiný/jiná, já tohle nedokážu." Ovšem člověk, který se sám musel naučit vystoupit ze své bublinky je pro druhé lidi s podobným cítěním inspirací a důkazem, že je to možné." 💎
Tato sebevědomá, krásná žena od té doby pomohla změnit životy mnoha lidí k lepšímu. Inspirovala je svým příběhem, odvahou, svými sny a vizemi. Lidi v jejím týmu rostou společně s ní a věřte mi, že je znám osobně, je krásné to pozorovat, a i já jsem byla jednou z těch, kterým ukázala, že nikdy není pozdě udělat krok do neznáma, překonat své domněnky o tom co je a není možné, zahodit předsudky o sobě i ostatních. 🌼
Každý si může najít svůj způsob, tak aby mu po cestě bylo komfortně. Nejde o to jak, ale jde o to KAM jdeme a jde o to jít konzistentně, den za dnem. Jít do akce, klidně i malé akcičky každý den, udělat ten krok ke svému cíli. Jen to přináší opravdové, dlouhodobě platné a stabilní výsledky a skutečnou změnu. To je klíč! 🔑
Úplně stejně se můžeš na cestu vydat i ty. A nemusíš po ní jít sám. Můžeš jít v týmu podporujících a podobně naladěných lidí. Nejít sám a přitom jít svou vlastní cestou. Je to něco, co chcete i vy? ☺️
Jste typ "Citlivý"? Máte ve svém okolí "céčka"? Oslovil by vás vzorový příspěvek natolik, abyste se o téma začali více zajímat?
Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi ✨
Autorkou této metody je Ingrid Dach, pokud se chcete více inspirovat její tvorbou, příspěvky či kurzy, zde je odkaz na její facebookové stránky.
