Síla sítě - síť je jako rodokmen

24/06/2025

Inspirují, ale zároveň děsí vás výsledky leaderů síťového marketingu, kteří mají ve své síti stovky, tisíce, desetitisíce lidí? Říkáte si, že to není možné, že to nejde? Síť roste exponenciálně a nejste na to sami. Na nic v network marketingu, vyberete-li dobrou společnost a tým, nejste sami. Ale dejme si praktický příklad. Najít do své sítě sedm lidí s velkými sny si představit dokážete?

Číslo sedm jsem vybrala jako šťastné číslo a čistě jako příklad. Jsou společnosti, kde je potřeba 15 lidí a jsou i takové, kde stačí 5. Záleží na kompenzačním plánu a proto znovu připomínám, že vybrat si správného partnera, firmu je klíčové. Ale to v jakékoli oblasti našeho života, je to tak? 

Aktivita je něco, co je podmínkou pro čerpání provizí z většiny network marketingových konceptů. Není to proto, aby z vás někdo tahal peníze, je to síťotvorné! Pamatujete jak jsem psala o tom jak se tvoří síť? Jde o to, aby co nejvíce lidí bylo sami sobě těmi nejvěrnějšími zákazníky, zvyšovalo povědomí o firmě, obsloužilo obstojný počet klientů a přivedlo tak do sítě další lidi. A jde také o to, že člověk musí být produktem svých vlastních produktů, dobře je znát, sám je užívat a využívat, jinak je těžko může s čistým svědomím doporučovat a prezentovat.

Ale zaměřme se na: "Aby bylo co nejvíce lidí samo sobě těmi nejlepšími zákazníky". S tím je spojená "aktivita". Tohle potřebujeme po naší matematickou úlohu. Řekněme si, že aktivita naší imaginární firmy, kde potřebujeme najít 7 obchodních partnerů pro základ budování sítě, má hodnotu 3500 Kč měsíčně. Vůbec nepočítejme se zákazníky, klienty, uživateli a vůbec nepočítejme se startovacími balíčky. To už by bylo hodně proměnných v závislosti na firmě a příležitosti, ale všichni si dokážeme představit o kolik mohou být provize a síť ještě větší. 

7x7...

1. generace: Já si najdu 7 obchodních partnerů = moje síť má 7 lidí, jejich aktivita je 24 500 Kč a pokud mám třeba 15 % z první generace, moje provize činí 3675 Kč

2. generace: Mých 7 obchodních partnerů najde 7 obchodních partnerů každý = moje síť má 56 lidí (49 + 7 mých původních), jejich aktivita je 196 000 Kč  (171 500 Kč + 24 500 Kč mých původních). 3675 Kč provize z první generace zůstává stejná 3675 Kč, ale můžu si připočíst provizi z druhé generace (nechám také 15%) a ta už je 29 400 Kč. Takže mám 33 075 Kč měsíčně.

3. generace: 49 obchodních partnerů v mé druhé generaci najde každý 7 svých obchodních partnerů = moje síť má 399 lidí (343 + 56), jejich aktivita je 1 396 500 Kč (1 200 500 Kč + 196 000 Kč). K předchozí provizi 33 075 Kč měsíčně si můžu připočíst 139 650 Kč (10%), tedy celkem 172 725 Kč.

4. generace: 343 obchodních partnerů z mé třetí generace najde každý 7 svých obchodních partnerů = moje síť má 2800 lidí (2401 + 399), jejich aktivita je 9 800 000 Kč (8 403 500 Kč + 1 396 500 Kč). K předchozí provizi 172 725 Kč měsíčně si můžu připočíst 420 175 Kč (5%), tedy celkem to je 592 900 Kč.

5. generace: 2401 obchodních partnerů z mé čtvrté generace najde každý 7 svých obchodních partnerů = moje síť má 19 208  (16 807 + 2401), jejich aktivita je 67 228 000 Kč (58 824 500 Kč + 9 800 000 Kč). K předchozí provizi 592 900 Kč měsíčně si můžu připočíst 588 245 Kč (1%), tedy celkem je to 1 181 145 Kč.


Procenta provizí z generací jsou čistě smyšlená a neodpovídají kompenzačnímu plánu žádné konkrétní společnosti. Ovšem nejde o výstřelek v pozitivním či negativním smyslu, snažila jsem se udělat střízlivý odhad a střed. Mnoho společností má hybridní systémy či celkově jiný kompenzační plán než provizní, ovšem toto schéma je nejtransparentnější pro ukázku toho, jak funguje síť, jaká je síla sítě. A to jste na začátku jen vy a vašich 7 obchodních partnerů...

Samozřejmě nic nejde lineárně, samozřejmě to nepostavíte na prvních sedmi lidech, které oslovíte, samozřejmě ne každý to pochopí či si nechá vysvětlit. Ale to nevadí, kdo ví, ten ví a stejné přitahuje stejné. :-)


Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi