Rozhovor s Veronikou Tomanovou

17/01/2025

Veronika Tomanová je marketingová konzultantka, která se specializuje na reklamu na sociálních sítích. Je jasné, že většina podnikatelů v network marketingu oslovuje své potenciální zákazníky i obchodní partnery také online a také na těchto platformách. A tak jsem pro vás (a samozřejmě i pro sebe:-) vyzpovídala profesionálku.

Váš obor je marketing, můj network marketing a i tenhle blog je o network marketingu. Zeptám se, kde vidíte společné prvky klasického marketingu a network marketingu, a kde naopak vidíte odlišnosti?

V obou typech marketingu hraje zásadní roli kvalitní komunikace a budování dlouhodobé důvěry. Zatímco klasický marketing využívá především tradiční prodejní kanály, jako jsou obchody nebo e-shopy, network marketing je založen na osobním přístupu, doporučeních a přímém kontaktu se zákazníky.

Oslovení lidí v network marketingu je velmi diskutované téma. Jaké oslovení podle vás nefunguje? Kdy je naopak rovnou jasné, že úspěšnost bude minimální a dobrý dojem člověk neudělá?

Nabídky, které neberou v úvahu potřeby a zájmy oslovené osoby, například propagace přípravků na hubnutí někomu, kdo o hubnutí vůbec nestojí. Také nefungují obecné a neosobní zprávy typu "Mám pro tebe skvělou příležitost!", které neupřesňují žádné konkrétní detaily.

Jak by měl vystupovat a jednat profesionál v network marketingu? Co byste doporučila nováčkovi?

Důkladně se seznamte s produkty, společností i celým odvětvím. Začátečník by měl nejprve plně porozumět tomu, co nabízí, než osloví ostatní. Sdílejte své osobní zkušenosti a příběhy spojené s produkty nebo podnikáním, protože právě to pomáhá budovat důvěru. Zaměřte se nejen na prodej, ale hlavně na to, jak můžete ostatním pomoci vyřešit jejich potřeby a problémy.

Jaké oslovení by vás naopak zaujalo? Vzbudilo vaši zvědavost dozvědět se více o nabídnutém network marketingovém podnikání, o společnosti či produktech?

Oslovení by mělo být osobní a specifické, například: "Ahoj, vím, že ti záleží na zdravém životním stylu. Spolupracuji se společností, která se tomu věnuje, a říkala jsem si, že by tě mohly zaujmout naše produkty na posílení imunity." Důležité je projevit zájem o potřeby druhé osoby, být upřímná a vytvořit prostor pro přirozenou a otevřenou konverzaci.

Děkuji moc z sdílení cenných rad, informací a inspirace!

Pokud byste se chtěli s Veronikou propojit, tak klikněte zde.

Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi ✨