Náplň "práce" network marketera? PR & HR
Neumíte si představit, co vlastně dělá network marketer? Není to přímý prodej, o tom jsem psala nejednou. Ono ani v názvu nikde není "sales". Profese network marketing je kombinace marketingu, PR a HR. A ještě si to všechno řekneme hezky česky.

Co znamená být network marketer?
Mnoho lidí si stále myslí, že přímý prodej. Ale to je chyba v "překladu", ono v názvu není "sales manager" nebo ano?
V názvu je marketing a ano, network marketer se věnuje marketingu a PR (Public relations neboli budování image a veřejného vnímání), ale zároveň za slovem "network" se skrývá činnost HR neboli personalistika, činnost specialisty na lidské zdroje (nemám ráda to slovo zdroje, ale nenapadlo mě nic, jak to výstižně nahradit). S tím rozdílem, že HR v network marketingu neznamená, že hledáte vhodné zaměstnance pro firmu, připravujete pracovní smlouvy a výpovědi. Znamená to, že hledáte lidi, které baví svobodný život a lidi, kteří chtějí vlastní podnikání, nezávislost a neomezenost.
Základní definice Marketingu, PR a HR
Marketing je proces plánování a vymýšlení, propagace a prodeje myšlenek, zboží a služeb prostřednictvím směny za účelem uspokojení cílů jednotlivců a organizací.
HR je odvozený z anglického "Human Resources" a znamená lidské zdroje. I proto se někdy HR označuje také jako personalistika nebo řízení lidských zdrojů. Specialisté na personalistiku vybírají vhodné kandidáty na dané pozice, řídí pohovory s uchazeči a provádí je celým procesem.
PR neboli Public relations je obor, který se věnuje budování image a zlepšování veřejného vnímání ve prospěch konkrétní osoby, subjektu, produktu nebo služby. PR strategie často zahrnuje nejen PR aktivity, ale i marketing, jejichž rozumné propojení je zásadní pro efektivní komunikaci a budování značky.
Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi ✨
