3 fáze vývoje profesní cesty, práce, podnikání, povolání...
16/07/2025
Jaké možnosti máme co našeho konání za účelem generování finančního příjmu týče máme? Jakými fázemi procházíme či můžeme projít? Jak do tohoto procesu zapadá network marketing?

JÁ zaměstnanec či OSVČ
- Vyrábím produkt, službu, online či offline
- Vyměňuji čas za peníze, moji příjmy přímo závisí na mém času a mé aktivitě, moje příjmy jsou tak omezené (Z i O)
- Pracuji pro někoho jiného, pracuji na snu někoho jiného (Z)
- Musím aktivně hledat zákazníky, odběratele (O)
JÁ podnikatel
- Zaměstnávám, najímám lidi, aby vyráběli produkt, poskytovali službu pro moje zákazníky nebo využívám automatizaci v online podnikání
- Motivace mých zaměstnanců či spolupracovníků, kontrola kvality jejich práce atd.
- Nutnost inovací produktů a služeb a investic času či/a peněz
- Riziko, že se moji zaměstnanci či spolupracovníci stanou mojí konkurencí. Zkopírují moji cestu ze zaměstnaní či OSVČ k podnikání, začnou sami podnikat, použijí moje know-how.
- Často velké počáteční investice
- Vyměňuji čas za peníze, moji příjmy stále často závisí na mém času a mé aktivitě (minimálně práce se zaměstnanci a spolupracovníky)
- Nutnost hledat nové zákazníky, řešit marketing, web, distribuci, právní stránku a další
- Riziko plynoucí z vyšších investic, zodpovědnost za zaměstnance, za firmu
- Vyšší měsíční náklady – vývoj, výroba, zaměstnanci, nájemné…
JÁ podnikatel v network marketingové spolupráci
- V network marketingu navazuji spolupráci s cílem "zduplikovat, naklonovat" sám sebe a naučit další lidi dělat to co dělám já. Oni dále navazují spolupráce a "duplikují" se. Tak tvořím síť a firma, se kterou spolupracuji mi vyplácí procenta, provize z obratu z celé mé sítě. Nevytvářím konkurenci, ale spolupráci. Já mám svou síť, svoje podnikání, moji obchodní partneři mají svou síť, svoje podnikání.
- O vývoj, výrobu, produkt, službu, inovace, web, zaměstnance, právní stránku, distribuci a všechny další věci za mě řeší partnerská společnosti.
- Moje práce, moje zodpovědnost je network marketing, tedy jinak marketing pro firmu formou budování sítě
- Moji obchodní partneři mají svou vlastní vnitřní motivaci, já je nemusím motivovat ani kontrolovat
- Spolupráce s "upline", který mi zdarma přidává všechny své znalosti, zkušenosti, know-how
- Nízká vstupní investice, malé riziko
- Nízké měsíční náklady – pouze internet a tzv. měsíční aktivita obchodního partnera (2200 Kč)
- Vede k pasivnímu příjmu
- Využívám páku, sílu sítě, bude-li 100 lidí v mé síti pracovat hodinu denně, můj pracovní den bude mít 100 hodin.
Máte zájem dozvědět se více o profesionálním networkingu a možnostech spolupráce? Napište mi ✨
